SEMEMANGNYA UNTUKKU ~20~


                                       
Ilil memandang sepi Qiya yang masih lena diulit mimpi sambil berbalutkan selimut tebal berwarna kehijau-hijauan itu.Kedengaran keluhan kecil terbit di bibirnya.


Betulkah Qiya sayangkan aku?Kalau dia sayang,kenapa dia tak pujuk aku menggunakan cara dia menyayangi aku?Atau aku yang tak perasan?


Dia lantas menyarung pakaian ke tubuhnya dan perlahan-lahan mendekati Qiya.Sebuah kucupan dihadiahkan olehnya di dahi luas milik Zaqiya Haleesya.Dia tersenyum simpul sambil mengusap-usap anak rambut Qiya.


Kiki yang sudah habis mandi itu mengintai Ilil yang sedang tenggelam dalam perasaan termenungkan Qiya yang masih lagi tidur.Dia ingin mengejutkan Papa Ililnya itu dengan lagaknya menjungkit-jungkitkan kaki macam pencuri dalam kartun.


Dia tersengih-sengih sendirian melihat perangai Ilil yang tak sudah-sudah mengusap kepala perempuan yang memanggilnya 'adik' kelmarin.Dalam hatinya tertanya-tanya siapakah sebenarnya perempuan itu.


"BAAHHH!!",jeritnya sambil menyentuh bahu Ilil.Terkejut beruk Ilil dibuatnya lantas Ilil menangkap tubuhnya.Kiki tergelak kecil.


"Shh..jangan bisinglah,Kiki",pinta Ilil dengan suara yang perlahan.Kiki membuat muka blur.


"Kenapa tak boleh bising pulak?",Ilil memandang isterinya sebagai isyarat supaya Kiki memahaminya.


"Ohhh..Papa,siapa perempuan nih?",soalnya dengan jarinya menuding ke arah gadis yang sedang tidur itu.Langsung tidak terganggu tidurnya walaupun suara Kiki agak kuat daripada Ilil.


"Isteri papa.Nama dia Qiya"


Kiki mengangguk pantas lalu tersenyum,"Tapi kenapa dia panggil diri dia 'kakak' kat Kiki kelmarin?Bukan Mama Qiya?"


Agak tersentak Ilil mendengarnya,"Eh,kelmarin?Hmm,nanti kamu panggil je dia Mama Qiya,ok?Dia tak kenal kot siapa kamu nih",katanya acuh tak acuh.Kiki tersengih lalu mengangguk kecil.


.......................................................................


Suara budak2 yang menyapa di telingaku menyebabkan aku terjaga dari tidur.Mata aku buka  lambat2.Kelihatan seorang kanak-kanak yang akue suap kelmarin tersengih sambil menyuruhkue bangun.Alahai,aku dah bangunlah.


Aku duduk sambil kaki melunjur ke depan.Kiki menyuruh aku berdiri pulak.Aku terkebil2 memandangnya.Mak aii!Masih mamai nih.Otak tak stabil lagi dah kau suruh berdiri?Naa..rebahlah!Cium lantailah jawabnya!


Namun,akue gagahkan jugak apabila budak kecik nih mengugut."Nanti Kiki suruh Papa Ilil kasi mandi Mama Qiya,baru tau!"


Yelah-yelah!Erk,Mama Qiya?Papa Ilil?Aikk,apa benda tuh?Kenapa dia panggil aku macam tuh?


"Kenapa panggil akak Mama Qiya?",soalku separuh sedar lalu berdiri.Dia tersenyum lalu memelukku.Aku tersentak.


"Sebab Mama Qiya dah jadi mama kedua Kiki.Papa Ilil pun macam tuh jugak",eh apa dia merepek nih?Mama kedua lagi tuh?Haa..sorry!Awal lagi aku bergelar jadi mama.Tak sesuai.


Aku menggumam saja.Melihat dia yang memeluk aku erat nih,akue mengusap-usap kepalanya.Tak jadi nak batalkan gelaran mama tuh memandangkan ada budak comel sedang peluk aku.Haaiii cair aku dibuatnya!Yelah,yelah.Aku jadi mama kedua kau.


"Kiki dah mandi,kan?Mandi sendiri ke?"soalku sekadar berbasa basi sebelum masuk bilik air.
Kiki mengangguk kecil.


"Papa Ilil yang mandikan Kiki tadi."Aku mengangguk kecil lalu meminta diri untuk masuk ke bilik air.Hrm,pandai jugak dia kasi mandi budak2.tabik aku ngan dia!Hehe..


............................................................


Sebaik saja keluar dari kereta milik Ilil,aku langsung ditinggalkan terkulat2 di belakang.Hah!Nih lah kalau suami dah merajuk kat kita.Tak nak ajak langsung bini dia jalan.Heee...dahlah tinggalkan aku sorang2 kat sini lepas dia kunci keretanya.Baik akue kejar sebelum hilang jejak diorang dari pandangan mataku.


Aku tersenyum melihat mereka yang sudah berada di depan mata.Sebaik saja melangkah masuk ke pusat beli-belah bandar Negeri Sembilan,jejak mereka hilang lagi dari pandangan.Aku mengeluh.

Kenapalah kaki Ilil nih laju sangat berjalan??Heii,penat betul aku kejar diorang tadi.Cop cop hilang lagi balik!Aiishh..Budak Kiki tuh pun satu kepala je dengan Papa Ilil dia.Laju je kaki berjalan macam semut hitam berjalan.Erk,semut hitam kalau berjalan nampak macam dia berlari,betul tak?Eih,apa2 je lah!

Tengah khusyuk mata dililaukan ke sekeliling tempat beli-belah nih,aku terlanggar seseorang.

"Ouchh!",tuh saja yang dikeluarkan dari mulut dan segera aku memandang orang yang terlanggar bahu aku.Bulat mataku apabila melihat Bryan yang sudah membulatkan matanya memandangku.Kedua2 kami terkejut beruk apabila terserempak dalam pusat beli-belah yang tak berapa besar ini.

"Oh,you Qiya!",katanya teruja.Aku cuma tersengih lalu meminta maaf kepadanya kerana tidak sengaja terlanggarnya.Dia menggeleng kepala pantas.

"Never mind.How are you?",soalnya ramah sambil tersenyum.Aku membalas senyumannya lalu melihat kalau2 ada antara dua orang rakannya yang turut mengikutinya bershopping di sini.

"Okey.Im fine,thank you."Aihh..rasa kekok pulak nak speaking depan mamat nih walaupun dah jumpa dia hari tuh.Kalau dengan Ethan,kira boleh tahan lagi dengan rasa kekok nih.Tapi kalau dengan Bryan sorang nih,susah sikit.

"Where's Ilil?Are you go here by yourself QIya?",soalnya agak pelik apabila melihat Ilil tiada di sisiku.Ya,dia memang tiada untuk hari nih.Kalau selalunya,nak je berkepit dengan aku.Nak jaga diri aku bagai nak rak.Tapi sekarang tak sudah memandangkan dia tengah makan hati dengan perangai kebudak-budakan aku yang tak pandai jaga hatinya.Tak apa,sekrang aku tau dah macam mana nak jaga hati orang.

Aku menggeleng kepala lemah sambil menjawab soalannya,"I dunno where he is.Ilil leave me after we enter this shopping center."Erk,macam buat nada kesian pulak aku kat dia!

"Ohh,i see.Hurm,If that so,I go find him.You just wait here,okay?I'll be back as soon as i can.Dont worry",katanya lalu membuka langkah meninggalkan aku yang tercengang mendengar kata2nya.Biar betui dia nak tolong aku nih??Macam tak caya aje.Wah,baiknya kau Bryan!Tak sangka pulak Ilil ada kawan baik sebaik Bryan nih.Bukan main lagi dia bila aku kata Ilil tinggalkan aku kat sini lepas kiteorang masuk pusat beli-belah.

BRYAN MEMANDANG ke sekitarnya.Kini,dia berada di tingkat dua bahagian baju2 lelaki.Semunya barang2 peribadi untuk lelaki.Dia melangkah mencari dari satu bahagian ke satu bahagian untuk mencari Ilil.Kelihatan seorang lelaki muda seakan2 mirip dengan wajah Ilil dan seorang budak yang di sebelahnya sedang berbual-bual mesra bersama lelaki muda itu.Bryan segera ke sana.

100 meter..80 meter..60 meter..40 meter..20 meter..10 meter..

"Ilil!!",sergahnya lalu memeluk bahu si kawan itu.Ilil tersentak lalu cepat2 mengalihkan pandangannya kepada orang itu.

"Woa,Bryan!",katanya gembira lalu bersalaman dengan rakan baiknya itu.Kiki yang berada di sebelah mengerutkan dahi memandang mat salleh yang sudah berbual-bual mesra dengan Papa Ililnya.Dia membuat muka cemberut.

"How are you?Are you work already or still unemployed?Who this little kid?So cute."Soalnya bertubi2 macam tentera yang menembak musuhnya tak henti2 lalu menghampiri budak lelaki itu.Ilil tersengih.


"Im fine,thanks!Nope.Still unemployed.This kid is my friend's child.She'd case so she want me took care this kid for awhile."Jawabnya sambil matanya memandang ke arah Bryan yang sudah mengusap2 kepala budak itu.


"Ohh..Hai,little kid.What's your name?",soal Bryan kepada budak yang berusia 4 tahun itu.Kiki membuat muka blurr lalu merangkul erat lengan Ilil.Ilil tergelak kecil sekaligus mengangkat budak itu.


"Papa,siapa lelaki nih?",soalnya.


"Nih kawan papa.His name is Haikal Aniq Azri."Ilil tolong menjawabnya sambil memandang ke arah Bryan.Bryan mengangguk kecil.Seketika kemudian dia membuat muka serius.


"Ilil...",panggilnya sambil memandang ke arah baju2 yang tergantung di hadapan.Ilil mengangkat muka memandang rakan baiknya itu.


"Hmm.."


"I'd met Qiya just now.Why do you leave her behind?",soalnya pelik.Ilil menghela nafas pendek.Walaupun hatinya sudah terbuka sedikit untuk memaafkan gadis itu tetapi masih jugak tidak dimaafkan disebabkan egonya yang tinggi macam langit.Sebenarnya dia cuma nak perempuan itu memujuknya kali terakhir sebelum berkata dia sudah memaafkan gadis mentah itu.


"Hmm..oh yeah?Where do you meet her?",soalnya pulak.Soalan lain ditanya,lain dia jawab.


"At the entrance.Let's go there!You have to persuade her to join you go shopping",ajaknya lalu membuka langkah.Melihat Ilil yang menggelengkan kepala dan masih membatukan diri di sana,dia segera menarik tangan rakannya itu.Nih mesti confuse sama ada nak ke sana atau tak.


"WHY ARE you here,Ethan?",soalku agak terkejut dengan kedatangannya secara tiba2 di sini.Tadi,tiada pulak dia ada kat sini dengan Bryan.Sekarang ada pulak.Heh,kalau aku ada,mat salleh nih pun ada jugak!Kenapakah begitu?


Dia tersengih-sengih macam kambing busuk depan mataku.Aku mengecilkan mata memandangnya.apa kejadah dengan mamat nih?Senyum2 walaupun senyuman kau tuh hampir membuat jantung aku dup dap dup dap tapi takkan kalah punya dengan senyuman suami aku.Dah puas pun tatap senyuman kau yang kerek tuh time kat pantai hari tuh.So,tak yah nak pikat2 aku lagi dengan teknik lapuk kau tuh.Aku tak suka.


"Im here to see you young lady",katanya sedikit menggoda.Nak meluat aku mendengarnya.Erk,young lady eh?Walaupun muka aku nih macam muka remaja2 lagi,tapi aku dah kahwin ok?!Haa lagi satu,'young lady' tuh takkan ada lagi memandangkan tak lama lagi akan ada makhluk lain dalam badan aku menumpang.So,janganlah panggil aku wanita muda.Akan jadi ibu jugak aku nanti.Eh,Qiya!Kau nak jadi mama ke?


"Oh..I see.Hrm,do you go here with anyone?",soalku sekadar berbasa basi walaupun aku dah tau jawapannnya.Dia masih lagi tersengih2 macam kambing busuk nak makan daun.


"Yup with Bryan.Do you wanna shopping with me?I just lost track with Bryan."katanya mengajak.Seakan2 mengharap pun macam ada jugakAku terkebil2 memandangnya.Aduhai,Ethan!Aku tak boleh pergi mana2 memandangkan Bryan dah suruh aku jangan pergi mana2 sehingga dia datang membawa buah jantungku ke sini.Aku menggeleng2 perlahan.


"I dont wanna go anywhere until Bryan go here with Ilil",kataku berterus terang.Dia agak tersentak mendengar kata2ku.Aku cuma tersenyum saja.Aku tau mesti kau terkejut tapi janganlah terkejut macam kau terkejut beruk depan aku.Buat aku segan je dengan mahluk2 orang Malaysia tengok kita kat sini.


"Ohh..Okay..",gumamnya lalu menyeluk poket untuk mengambil telefon bimbit.Ada mesej baru dari Helena.Dia membuka mesej itu.


>where u 2 guys?<


Ethan tersenyum simpul lalu jari jemari menaip untuk membalas mesej si kawan rapat itu.Setelah itu dia kembali mengangkat muka memandang Qiya,wanita Malaysia yang berjaya menambat hatinya.


SAMPAI2 SAJA ke tempat di mana Qiya berada,Kedua2 mereka tersentak apabila terlihat Ethan turut berada di sisi Qiya,berbual2 mesra dengan gadis berumur 19 tahun itu.Ilil mendengus kasar.Berani2nya kau bual2 dengan Ethan depan mata aku?Tak apa kalau aku ada kat situ jugak!Nih kau je sorang.Ok,Ilil.sabar kau,sabar.Ethan kawan baik kau jugak.Tak payah nak buruk sangka.Tak baik tuh.Rasulullah pun tak pernah busruk sangka dengan umatnya.So,kau kena contohi sifat Rasulullah,ok?Buat de' jelah walaupun hati kau nak terbakar dah nih.


Devil sidenya pulak membisikkan supaya dia bertambah bengang dengan sikap Qiya yang mudah melayan mana2 lelaki sekalipun rakan baiknya.


Dia menggeleng2kan kepalanya.Biarlah dia mengikuti bisikan angel sidenya itu supaya dia tidak membuat perkara2 pelik lagi terhadap QIya.Ilil memandang ke sebelahnya.Ethan dan Kiki sudah hilang.Kemudian,dia memandang ke depan dan segera dia membuka langkah ikut Ethan dan Kiki yang mula berbicara dengan Ethan dan Qiya.


"So you're here,Et!I thought you're gone,get out from this shopping center for ramble",sapanya lalu menumbuk lembut bahu Ethan.Ethan cuma tersengih sambil matanya dihalakan ke arah budak kecil di sebelah Qiya.


"Mama Qiya,siapa pulak lelaki pakai baju biru nih?",soalnya pelik sambil menarik2 bajuku.Aku tersenyum.


"Kawan Papa Ilil.Dua2 nih kawan dia",kataku.Bulat mataku apabila melihat Ilil yang sudah berada di depan mata dengan wajah yang bengang habis.Alamak!Mesti dia marah lagi sebab nampak aku dengan Ethan nih!Hee..takutnya!Aku terpana apabila merasai ada tangan yang menggenggam erat tanganku.Segera aku memandang manusia yang memegang tanganku.Erk,Ilil yang pegang?Haii memanglah dia yang pegang!Takkan Ethan kot?Dia kan suami kau.Suka hatilah dia pegang2 Qiya.Hak dia jugak.Ya,ya,hak dia!


Ethan sudah mentancapkan matanya ke arah tangan Qiya yang dipegang kemas oleh Ilil.Sedih bercampur cemburu bertandang ke hatinya yang mulai menyukai isteri rakan baiknnya itu.Bryan pulak asyik berbual2 dengan Ethan tanpa menyedari yang Ethan hanya mendengar kata2nya macam angin menyapa ke telinga.Dapat dirasai bunyi itu tetapi tidak didengarinya kerana fikiran melayang memikirkan Zaqiya Haleesya,perempuan Malaysia yang berjaya menambat hatinya buat pertama kali.


Adakah mereka saling menyayangi antara satu sama lain?Bukankah mereka sedang menghadapi masalah rumahtangga sekarang ini?Ethan tidak pasti.Yang pastinya,dia mahu mencuri pulak hati perempuan comel itu.Ya,itu yang pasti dan keinginannya!Tapi,satu hal yang difikirkannya ialah,bagaimana hendak mencuri hati gadis comel itu walaupun dia tau gadis di hadapannya amat mencintai suami yang telah mengubah hidupnya.Hidup penuh kedamaian,penuh ketenangan selepas memeluk Islam 7 tahun lalu.


Dia mengeluh berat.Bolehkah menganggu hidup sepasang suami isteri yang sedang lemas dalam percintaan yang dibina selepas kahwin?Lebih2 lagi dia mengganggu hidup rakan baiknya.Tidak tega dia nak menghancurkan,merobohkan masjid yang telah dibina oleh dua insan dihadapannya ini.Langsung dia tak sanggup!Tapi memikirkan perempuan comel di sebelah rakan baiknya itu,nampaknya dia tetap akan menerukan misi ingin mencuri hati wanita itu.Ya,misi akan diteruskan!


"Et,Yan,I go now with Qiya.We want to go somewhere.Assalamualaikum",katanya lalu menarik tangan si isteri sedikit kasar dengan memanggil sama budak kecil yang dijaganya buat sementara waktu.Ethan cuma mengangguk sambil membalas salamnya manakala Ethan tersentak daripada lamunannya sampai ke negaranya itu.Hampir nak masuk ke dalam rumah sudah tetapi mendengar kata2 Ilil menyapa ke telinga membuatkan khayalannya itu terhenti.


Sekali lagi dia mengeluh pabila melihat Ilil yang macam lipas kudung membawa lari gadis pujaan hatinya itu.Susah sangat untuk memulakan misinya memandangkan dia baru pertama kali merasa sayang kepada seseorang.Dahulu,di universitinya walaupun ada wanita2 yang mengaku cintakan dia,dan ingin mengajaknya keluar tetapi dia menolak mentah2 kerana dia menganggap semua rakan2 perempuannya sebagai rakan saja.Tidak lebih daripada itu.


"LAIN KALI jangan kau layan2 je kawan aku tuh.Aku tak suka aka aku benci!",katanya lalu melepaskan tangan aku.Aku terpampan.Erk,marahlah pulak!


"DAh dia sapa kite,layan jelah.Takkan buat de' je kot?",kataku membalas kata2nya.Hehe..beraninya cik Qiya nih!HAbislah kau nanti suami kau makan hati lagi time kat rumah,naya kau!


"Oh,stail kau begitulah ye?Tapi buat aku sakit hati tau tak?!",katanya dengan suara yang mulai ditinggikan.Oh Rabbi!Macam mikrofon pulak suara kau nih erk!Tadi prlahan,sekarang nak pulak kau kuatkan bagi aku dengar betul2.Kasi masuk dalam telingaku agar otakku nih dapat fahami dengan lebih jelas,gitu??Hee..


"So,kalau kau sakit hati kenapa?Aku lagi sakit hati tau tak?!Dengan perangai kau yang asyik makan hati dengan perangai budak2 aku nih.Aku taulah aku tak matang.Tapi kau kena fahami jugak sikit.Sikit pun tak apa supaya kau boleh sayang aku lepas aku dah melalak pujuk kau setiap hari.Nih tak!Tambah tinggi ego kau tuh.Mula2 ok lagi sampai gunug je.Sekarang,huh!Sampai mencecah langit sudah!Tak boleh dah kau rendahkan ego kau tuh makan hati dengan perangai bodoh aku mentah nih sementah2 sebusuk2 telur ayam yang dipecahkan."kataku dengan nada yang mahu2 nangis.Nangis depan matanya buat kedua kali.Biarpun panjang statement aku nih,tak apa asalkan aku dapat meluah,keluarkan apa yang terbuku dalam hatiku nih.


Ilil terkelu sekaligus merenung mata Qiya sedalam-dalamnya.TIdak sangka pulak si sang isteri mampu meluah sedemikian kepada sang suami.Rasa sedih apabila pujukannya tidak dapat menghilangkan ego yang setinggi langit biru itu.Terpaksa bersabar melayani sikapnya yang tak sudah2 makan hati hanya kerana dirinya yang dianggap hanya sebagai abang yang rapat dahulu dan tamparan hebat yang menyebabkan dia bertambah kecil hati dengan sang isteri.


Ilil segera mendakap tubuhku.Aku terpana.Dia memelukku erat depan masyarat2 yang membanjiri pusat membeli-belah.Sibuk dengan barang2 yang hendak dibeli dan permainan yang ingin dimainkan di pusat bandaraya ini tetapi sume itu tak dihiraukan oleh Ilil.Dia tetap memeluk si isteri yang sudah hampir berputus asa melayani sikapnya.


"Abang minta maaf.Abang minta maaf sangat2 sebab tak pedulikan Qiya."Katanya berbisik ditelingaku.Aku terkelu.Bahasa panggilannya sudah ditukar menjadi 'abang'.Aku tak tau apa yang nak dicakapkan lagi.Adakah kau maafkan dia Qiya?Ya!Aku maafkan dia!Inilah saat2 yang aku tunggu.Berharap supaya dia akan maafkan aku kerana menampar dia.Sekarang barulah aku sedar bahawa aku bukan saja menganggapnya sebagai abang angkat yang rapat dengan aku malah seorang suami jugak.Aku tersenyum bahagia.Amat bersyukur dengan hikmah yang Allah Yang Maha Esa menjadikan aku sebagai seorang isteri yang tak sudah2 memujuk si suami yang berkecil hati denganku.


Akhirnya air mata hangat mengalir ke pipi.Kiki yang melihat adegan itu cuma tergelak2 kecil  sambil menepuk tangannya.Walaupun tidaklah difahaminya tetapi dapat dirasai bahawa sepasang suami isteri itu baru saja berbaik semula di hadapannya.


Ilil meleraikan pelukannya apabila mendengar tepukan dari kanak2 berusia 4 tahun itu."Ops,ada pulak orang yang mendengar perbualan kita nih."Dia mengalihkan matanya memandang Kiki yang sudah tersengih2 di sebelahnya.Segera dia berpaling memandangku.Terkejut apabila melihat wajahku yang sudah merah2 dan air mata yang mengalir di pipi.


"Kenapa nangis pulak nih?Janganlah nangis",katanya sambil menyeka airmataku.Aku mengangguk kecil sambil tersenyum.


"Nangis pun tak boleh ke?Hari nih je.Esok2 tak dah nangis."Kataku dengan suara yang tersekat2.Nasib baiklah tempat kami terlindung sikit dari masyarakat.Klau tidak maunya aku malu dengan muka2 yang merah padam macam sotong terbakar!


"Yelah tuh.Dah2,jangan nangis,ok?Tak suka abang tengok sayang nangis macam nih.Sedih hati abang."katanya lalu mengucup pipiku lama.Wahh,malunya!


Kiki tersengih2 sekali lagi."Mama dan papa Kiki pun selalu sangat buat macam nih depan Kiki".katanya membuatkan Ilil segera menarik balik bibirnya dari terus melekat di dahiku dan menjegilkan matanya ke arah Kiki.


"Yelah.Qiya tak nangis lagi nih.Dah habis air mata nih abang sapu tadi."kataku menutup malu dengan melihat sengihan nakal Kiki.Budak yang dipungut Ilil entah dari mana.Kiki tidak habis2 tersengih kenakan kami.Mesti dia selalu mengintai ibubapanya buat macam nih dan tersengih2 macam kerang busuk.


"Kiki Kiki..Berani ye kamu?"soal Ilil buat2 muka marah.\


"Kiki memang beyani pun.Macam sepaideman.Beyani.Nih Kiki pakai baju wana meyah.Macam sepaiderman",katanya dengan suara comelnya itu.AKu tersengih2 macam kerang wangi seperti dia.Alamak!Terjangkit dah oleh penyakit sengih macam kerang busuk Kiki nih.


Ilil tergelak kecil lalu mencubit lembut pipi Kiki"Amboi..budak nih..".Dia kemudiannya memandang aku dengan senyumannya."Jom kita shopping,yang!Beli tudung,baju,minyak wangi dan macam2 lagi untuk sayang.Jom".Dia mengajak sambil menarik tanganku.Aku tersentak sekaligus tersenyum.


"Okey.Kiki pun ikut sekali.Jom Kiki!",ajakku sambil memandang ke arahnya.Dia berlari2 anak mengejar kami.Kiki menarik2 bajuku minta kena angkat.Aku segera mengangkatnya.Ilil sudah muncung sedepa.Tak dapat lagi nak memegang tanganku memandangkan dua2 tanganku merangkul erat badan Kiki.Aku cuma tergelak saja.Seketika kemudian dia pun turut tergelak lalu kami bertiga pun berjalan menuju ke kedai2 tertentu untuk membeli belah.

1 comment:

Any Comments?

PERTARUHAN CINTA bab 11

YUYU SEGERA MENAMPAR PIPINYA.Apa yang aku merepek ni?Cinta?Aku suka dia?Ah,mengaruttt!!Kenapa aku nak suka dia?Kenapa nak berdebar sakan bil...

Hot Stuffs